Explica-m'ho! Respostes científiques a preguntes quotidianes


Explica-m'ho! Respostes científiques a preguntes quotidianes

De què fa olor la terra mullada per la pluja? Hi ha plàstic al nostre menjar? L'aire que respirem asseguts al sofà de casa està net? Per què sura la galeta a les natilles? Com és que l'aigua mulla? Per què fan pudor les aixelles i els peus? Darrere de molts dels assumptes de la nostra vida quotidiana hi ha una explicació científica. Des de les olors corporals fins als bacteris que masteguem amb un xiclet, el que no ens deixa dormir o el funcionament d'un senzill rellotge, tot s'entén millor amb la ciència a la mà.

En aquestes sessions es generen col°loquis sobre temes que ens afecten en el dia a dia o sobre els quals volem trobar una resposta. En un format de conversa fluida o amb una gran participació del públic, per l'escenari d'Explica-m'ho! passen especialistes de la ciència que responen amb rigor i evidència qüestions de temes quotidians… o inesperats

Dimecres 22 d’octubre de 2025 “Desinformació artificial o intel°ligència real?”. La IA és el nostre màxim competidor o el millor aliat? En aquesta xerrada resoldrem dubtes, desentranyarem mites i destaparem boles per intentar entendre una miqueta millor la IA. A càrrec de Amparo Alonso Betanzos, llicenciada en Químiques, doctora en Físiques. Moderat per Román Escudero Cruz, periodista científic, doctorant en Periodisme.

Dimecres 12 de novembre de 2025 “Com ens hackegen el cervell, les drogues?”. En aquesta tertúlia explorarem com el cerebel intervé en l’addicció, la seva col°laboració amb altres àrees cerebrals i el paper de certes malalties mentals en el risc de consum. A càrrec de Marta Miquel Salgado-Araujo, catedràtica de Psicobiologia. Moderat per Núria Jar, periodista especialitzada en ciència i salut

Dimarts 9 de desembre de 2025 “Menjarem insectes en els plats gurmet del futur?”. Davant del repte d’alimentar més de 9.000 milions de persones el 2050, els insectes sorgeixen com una alternativa innovadora, nutritiva i sostenible. A càrrec de José Miguel Soriano del Castillo, llicenciat i doctor en Farmàcia. Moderat per Cristina Sáez és periodista de ciència i salut.




Data

22/10/2025



Horari final

19:00h - 20:30h


Preu

6€ - El preu de la conferència inclou l’entrada a les exposicions.



Reserva


SI


Tipus de públic

General

Edat:




Lloc on es realitzarà

Localitat

Barcelona - 08022 - Barcelonès

Contacte

932126050
mtsiso@fundaciolacaixa.org